Licence To Kill - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)

Komponist: Michael Kamen

Produktionsår: 1989
Label: MCA
Labelnr.: MCAD-6307

Soundtracks i samme serie

Anmeldelsesdato: 20.05.2007
Dette soundtrack er et rigtig godt stykke arbejde. Musikken til filmen er god, men der mangler meget fra filmen. Jeg savner stort set alt og så er det irriterende, at musikken fra forfilmen er spredt ud på 4 forskellige numre. Michael Kamen er en god komponist, men Licence To Kill soundtracket er ikke så vellykket. Håber at vi en dag får det fulde score fra filmen, for det er god musik. Håber at der en dag kommer et soundtrack til denne film, der dækker hele scoret i filmen, ligesom med Thunderball, You Only Live Twice, On Her Majestys Secret Service, Diamonds Are Forever, Live And Let Die, For Your Eyes Only og The Living Daylights. Det ville være fedt.
Anmelder: Niels

Anmeldelsesdato: 14.09.2005
Et lidt anderledes album, sammenlignet med tidligere 007 soundtracks. Barrys afbud har fået Michael Kamen (efterspurgt efter Die Hard) på podiet, hvilket han klarer med succes. Desværre ser man så endnu engang den typiske 1980'er måde et soundtrack blev behandlet på i den tid. Der er en masse ligegyldige sange udover titelsangen og nogle musik-stykker, som kører rundt i det samme - det gode er udeladt. Og en af disse udeladte stykke indeholder et tema, der minder meget om Arnolds "Surrender"-Tema, selvom det først blev skrevet i 1996 (til ID4 - Se anmeldelse af denne for mere info). Køb eller undgå - er udgivet i flere forskellige omslag, afhængig af hvad del af verden du bor i. Spilletid 54 minutter med 27 minutters score.
Anmelder: Mark