Samantha - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Samantha
Komponist: Joel McNeely

Produktionsår: 1992
Label: Intrada
Labelnr.: MAF 7040D

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 22.10.2014
Amerikansk komedie om pigen Samantha (Martha Plimpton), der først som 21årig for at vide at hun er adopteret og herefter får lidt af en identitetskrise. Joel McNeely valgtes som komponist og scoret indledes med hovedtemaet, melodisk og livligt/muntert i dur. Fortsætter i den livlige og muntre stil, nærmest som tegnefilmsmusik, dog også med korte melankolske passager. Fra track 3 høres klassisk inspireret musik, senere for strygerkvartet af bl.a. Dvorak, Haydn og Beethoven samt for fløjte og harpe af Mozart. Track 5 "A Very Special Gift" er et melodisk højdepunkt og der bydes crescendoopbygning i det korte track 8 samt i indledningen af track 9 "Over The Edge", der afrundes gyser/spændingspræget med mystik. Track 10 "Infant Abduction" indledes smukt/melodisk og afrundes rytmisk og actionpræget, dog med afdæmpet afslutning. Scoret afrundes med 2 klassiske uddrag for kvartet, et cue for orgel og afsluttes endeligt med "End Credits", med referencer til de livlige temaer, de melodiske og de klassiske cues fra tidligere. Et kort, men glimrende og underholdende score, der bestemt tåler genhør. Knap 31 minutters spilletid på denne cd, inkl. filmbilleder og én sides liner notes af McNeely selv om valg af orkestersammensætning og score kontra de klassiske musikindslag i filmen.
Anmelder: Henrik