Call, The - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)

The Call
Komponist: John Debney

Produktionsår: 2013
Label: Lakeshore Records
Labelnr.: LKS 343252

Anmeldelsesdato: 01.06.2016
Amerikansk spændingsfilm om den særdeles erfarne Jordan (Halle Berry) på alarmcentralen, som er telefonisk vidne til en ung pige, der myrdes og år senere får et tilsvarende opkald fra pigen Casey, med alt for mange sammenfald. John Debney valgtes som komponist og scoret indledes med dunkelt/dystert spændingsmusik i "The Call - Main Title" for synthesizers, senere mere rytmisk/tempofyldt og der afsluttes melodisk/stemningsfuldt. Der fortsættes dunkelt, urovækkende og spændingspræget med oplagte crescendoer til filmens prolog. I track 5 "Tour Of The Hive" vender det rytmiske tilbage og 6 "Freeway Chase" er et rytmisk/intenst højdepunkt, efterfølgende primært actionpræget med hårdtslående perkussion. Track 11 "The Gas Station" er yderst intenst med hjerterytmer i instrumenteringen og 12 "Message To Mom" indleder med et melodisk pusterum. Det rytmiske track 14 "Finding The Hinding Hole" bør fremhæves og de gode intense rytmer fortsættes, til dels atonalt. Track 19 "Jordan Finds The Room" er dæmpet/urovækkende, indimellem tangerende gyserfilmsmusik. Spændingsklimaks i track 21 "Drowning Casey" og scoret afsluttes i track 22 med "It's Already Done". Knap 62 minutters effektfuldt spændingsscore på denne cd uden særlige liner notes, hvor track 6 og sidste halvdel af scoret er mest interessant, dog ikke specielt banebrydende efter min mening.