Intersection - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Intersection
(Mellem to kvinder)

Produktionsår: 1994
Label: Quartet Records
Labelnr.: QR177

Udgivelsesår: 2015

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 17.03.2015
Romantisk drama af Mark Rydell, hvor Vincent Eastmann (Richard Gere) skal træffe det svære valg imellem hustruen gennem 15 år (Sharon Stone) eller den nye elskerinde (Lolita Davidovich). James Newton Howard valgtes som komponist og scoret indledes med et rytmisk/stemningsfuldt "Main Title", afrundet med lidt spændingsmusik. Der fortsættes melodisk for minimalistisk/intim instrumentation, track 3 "Home" er et smukt og stemningsfuldt cue, track 6 "The Auction" er livligt/optimistisk musik. Det varierede track 9 "First Date" bør også fremhæves, hvor JNH frembringer mange stemninger med ganske få virkemidler. Det rytmiske fra indledningen vender tilbage i track 12 "The Last Ride", i track 13 "Mercedes By" høres en heftig 26 sekunders crescendo for kor og orkester, der fortsætter over i et dramatisk/melankolsk tema i track 14 "The Accident". Track 17 "The Trauma Room" og 18 "Olivia Drives" er hjerteslagsrytmisk spændingsmusik. I track 19 "He's Going Flat" vender koret tilbage i dramatisk spændingscue, der afrundes afdæmpet, inden det melodiske afslutningstema "Personal Effects" og et flot "End Titles". Knap 50 minutters yderst stemningsfuldt og velkomponeret dramascore, på denne cd i kun 1000 eksemplarer, med 8 ekstra tracks i forhold til det oprindelige album, inkl. filmbilleder og ca. 6 hele siders liner notes, herunder delvis trackgennemgang.
Anmelder: Henrik