End Of Days - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

End Of Days
Komponist: John Debney

Produktionsår: 1999
Label: Varèse Sarabande
Labelnr.: VSD-6099

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 29.10.2007
En rimelig seriøs Schwarzenegger film, hvor han hverken er den store klovnefigur i en komedie eller en gentaget/karikeret Terminator rolle. Og det er sagt til de, der normalt går udenom Arnies film. Her er han nemlig op mod selveste djævlen, kort før skiftet til år 2000. Og her må han gå helt anderledes til værk, for at forsvare den 20-årige kvinde, der fra fødslen blev udpeget til at føde djævlens afkom. Instruktøren Peter Hyams' 3. samarbejde med komponisten John Debney. Og JD indleder helt naturligt med noget dystert musik for stort orkester, blandet vokalstemmer og ikke mindst et storslået kor. Flere cues, som f.eks. track 2 "Porcelain Man" indeholder elektronisk lyddesign af artisten cEvin Key. Ellers er der heftige op- og nedture for det store orkester, selvfølgelig med en dyster undertone hele vejen igennem. Så der er stille men mørk spænding, heftig actionmusik (som i nogle passager kan minde lidt om Alan Silvestris stil) og få gange egentlige melodiske temaer. Så der er det musik, som passer til filmen. Og det kan anbefales også at opleve scoret isoleret, da det giver en bedre koncentreret lytteoplevelse. Ca. 40 minutters spilletid og en lille halv side liner notes af Peter Hyams.
Anmelder: Henrik